V článku uvádím několik základních typů co udělat pro zvýšení návštěvnosti eshopu a tedy i prodejů, aneb „Co by měl kvalitní eshop mít“.
1. Responzivní web
Pokud nemáte v roce 2017 responzivní web, pravděpodobně máte více problémů než jen to 🙂
Velká část nákupů se přesouvá na mobilní zařízení a i v České republice podíl mobilních nákupů rapidně roste. Mobilní řešení by mělo být optimalizované. Ne všechen obsah je vhodné na mobilu zobrazovat a více než na počítači je třeba dbát na rychlost načítání.
2. Přejděte na https
Protokol https je dnes nutnost. Prohlížeče zabezpečený protokol postupně vynucují a vyžadují ho i Google nákupy. Pro snadnou implementaci https můžete použít Let’s Encrypt, pokud to Váš hosting podporuje.
3. Rychlé načítání stránek
Optimalizace stránek pro rychlé načítání se stává samostatnou disciplínou. Při návrhu stránek je třeba dbát na funkčnost a rychlost a stránky zbytečně nepřetěžovat prvky, které je zpomalí a nemají pro návštěvníka žádný přínos a pro Vás prodejní smysl. Mnoho uživatelů Prestashopu například použije řadu neoptimalizovaných modulů zdarma, nebo obecně příliš mnoho modulů. Eshop je pak pomalý a často i nepřehledný. Nejen při výběru modulů tedy mějte na paměti, že rychlost načítání je důležitá a má vliv na návštěvnost i prodeje. Pokud hodně uživatelů odejde z Vašeho webu dříve než se načte, může to i následně ovlivnit řazení stránek ve vyhledávání.
4. Hodnotný obsah
Vytvářejte na svém eshopu hodnotný obsah, který bude Vaše klienty zajímat. Ukažte, že svému oboru rozumíte a sdílejte část svého know-how. Přivede Vám to zákazníky, které Váš sortiment zajímá. Pište blog, natáčejte videa, komunikujte se zákazníky na sociálních sítích, vytvářejte komunitu kolem své značky!
5. Přehledné obchodní podmínky a ochrana osobních údajů
Ujistěte se, že Vaše obchodní podmínky jsou přehledné a odpovídají legislativě. Jako výchozí bod můžete použít vzorové podmínky APEK nebo dTest.
S blížící se platností nařízení GDPR věnujte také pozornost ochraně osobních údajů.
6. Pravdivé údaje
Uvádějte pravdivé údaje o dostupnosti zboží. Použijte označení lhůt ze specifikace katalogů zboží nebo například kodex terminologie lhůt dodání od APEK.
7. Přehledná navigace
Přehledná navigace, v které se zákazník rychle orientuje, je jedním z nejdůležitějších prvků eshopu.